HPS on tehnyt kauden 2023 kattavan farmisopimuksen NJS:n kanssa
Julkaistu: 03.01.2023 17.14

HPS on tehnyt kauden 2023 kattavan farmisopimuksen NJS:n kanssa

HPS:n Kansallisen liigan joukkue on tehnyt kauden 2023 kattavan farmisopimuksen Ykkösessä pelaavan Nurmijärven Jalkapalloseuran kanssa.

Farmisopimus mahdollistaa pelaajien liikuttamisen edustusjoukkueiden välillä matalalla kynnyksellä ensi kauden aikana. HPS:lle se tarkoittaa, että liigajoukkueen pelaajat voivat pelata NJS:n joukkueessa Ykkösen pelejä.

- Olemme tehneet yhteistyötä NJS:n kanssa jo useana vuonna, sillä molemmat seurat ovat nähneet futiksen kehittämisen myös tyttöjen ja naisten osalta erittäin tärkeänä. Tämän vuoksi farmiyhteistyö kaudella 2023 toimii varmasti loistavasti, HPS:n joukkueenjohtaja Jarmo Santala iloitsee.

NJS on tehnyt pitkäjänteistä työtä pelaajaympäristönsä kehittämiseksi ja se on edelliskausien aikana vakiinnuttanut paikkansa Ykkösen kärkijoukkueiden joukossa. Viime kaudella NJS nousi hieman yllättäen Kansalliseen liigaan, kun TiPS luopui sarjapaikastaan. NJS:n liigavisiitti jäi yhden kauden mittaiseksi, mutta kehitystyö on jatkunut tasaisesti pudotuksesta huolimatta.

NJS:n päävalmentaja Joana Martins uskoo uuden farmisopimuksen hyödyttävän molempia joukkueita, kun HPS-pelaajat saavat henkilökohtaisesti tärkeää pelikokemusta ja vastavuoroisesti NJS saa vahvistuksia liigajoukkueesta oman ympäristönsä kehittämiseen.

- Tämä sopimus hyödyttää molempia seuroja, ja sen päätavoitteena on kaikkien pelaajien suorituskyvyn kasvattaminen. HPS-pelaajilla on mahdollisuus pelata meidän joukkueessamme, kun he eivät pelaa omissa peleissään. NJS:n kannalta on hienoa saada pelaajia, jotka harjoittelevat liigajoukkueessa, sillä he varmasti tuovat lisää laatua ja intensiteettiä harjoituksiin ja peleihin, mikä tekee pelaajistamme ja joukkueestamme paremman, Martins sanoo.

- Tämä yhteistyö auttaa varmasti molempia seuroja saamaan parempia suorituksia Kansallisessa liigassa ja Ykkösessä.

HPS:n päävalmentaja Mari Savolainen niin ikään näkee farmisopimuksen hyödyttävän molempia seuroja. Etenkin pelaajat hyötyvät yhteistyöstä.

- Yhteistyö luo molemmille seuroille loistavat mahdollisuudet. HPS:n pelaajat saavat säännöllisiä minuutteja Ykkösessä, mikä on heidän kehittymisensä kannalta tärkeää. NJS saa omaan ympäristöönsä liigatason pelaajia, mikä taas tuo heidän arkeensa uusia mahdollisuuksia. Seurojen välinen yhteistyö luo monipuoliset mahdollisuudet pelaajille kehittyä, Savolainen sanoo.