KES

NJS - Åland United  0 - 4

Klaukkala N

ÅLAND UNITED JUHLAVIERAANA KLAUKKALAAN LAUANTAINA

Subway Kansallisen Liigan 12. kierroksen ottelussa Klaukkalan nurmella kohtaavat Nurmijärven Jalkapalloseura ja Åland United. Lauantaina 18.6. kello 14.30 käynnistyvän ottelun yhteydessä juhlitaan NJS:n 55-vuotissyntymäpäiviä.

Sarjataulukon neljäntenä olevat "Saarelaiset" saapuvat Klaukkalaan kolmen pelin voitottamassa putkessa. Kuopiossa sarjakärki KuPS kaatoi Unitedin viime viikonloppuna selvästi 4-0. Edeltävät kaksi peliä HJK:ta ja FC Honkaa vastaan United on pelannut tasan 1-1. Kauden viidessä vieraspelissään United on ollut voitollinen kerran, pelannut kaksi kertaa tasan ja hävinnyt kahdesti.

Åland Unitedin alakerrassa suurinta vastuuta ovat kantaneet Helmareiden EM-kisakoneeseen nouseva toppari Anna Westerlund, toinen toppari Sanni Ojanen, montenegrolainen vasen pakki Helena Bozic ja amerikkalainen maalivahti Lainey Burdett.

Keskikentälle United on useimmiten juoksuttanut jyväskyläläistaustaisen Riikka Liljan, portugalilaisen Margarida Salvado De Sousan ja amerikkalaisen Sarah Troccolin.

Ahvenanmaalaisjoukkueen parhaat maalintekijät ja nopeimmat jalat löytyvät hyökkäyksestä. Amerikkalainen Kit Loferski on löytänyt vedoilleen maalin jo kuusi kertaa. Osumamäärä oikeuttaa tällä hetkellä Subway Kansallisen Liigan maalipörssin jaettuun neljänteen sijaan. Alkukauden sivussa ollut mutta sittemmin loukkaantumishuolensa sivuuttanut hyökkääjä Dana Leskinen on osunut maaliin jo neljästi.

Huhtikuisessa kotipelissään Ahvenanmaalla Åland United pyöritti NJS:n joukkueen näppärään saaristolaissolmuun luvuin 7-0.

Kauden kaikki kotiottelunsa hävinnyt NJS on yhä sarjan viimeisenä. Yli kuusi tuntia putkeen maaleitta pelannut Palokärkiparvi on hakenut yhteistä lentosuuntaa varsinkin kahden edellisottelun avauspuolikkailla. Pelit HPS:n ja PK-35 Vantaan kanssa ratkesivat jo ensimmäisen 45 minuutin aikana, mutta ottelujen toiset puoliajat toivat ryhtiä tekemiseen.

Seuran juhlaottelussa päävalmentaja Mikko Rannan joukkue haluaa ehdottomasti näyttää kotiyleisölle parasta osaamistaan. Luvassa onkin tiukka taistelu sarjapisteistä kotinurmella nurmijärveläisen kannustajajoukon edessä.

Subway Kansallisen Liigan ottelun jälkeen joukkueiden pelaajat ovat tavattavissa Meet&Greet -tapahtumassa, jossa on mahdollisuus mm. yhteiskuviin. Kahvio palvelee koko ajan ja kannustaminen kannattaa, sillä seura palkitsee innokkaimmat kannustajat yllätyspalkinnoilla!

Otteluiden NJS - Åland United ja NJS-KäPa (Miesten Kakkonen, alkaen klo 18) erätauoilla palkitsemme myös viime vuosien ansioituneita pelaajia, joukkueita ja toimihenkilöitä.

Seuran pelaajat ja toimihenkilöt pääsevät otteluihin maksutta NJS-varusteissa. Ottelulippu aikuisilta 10 €, eläkeläiset ja opiskelijat 5 €, alle 16-vuotiaat maksutta.

Tervetuloa nauttimaan futistunnelmasta, seurayhteisöstä ja toivottavasti Palokärkien voitoista!

Ottelu on katsottavissa suorana lähetyksenä Ruudusta klo 14:20 alkaen. Klikkaa lähetykseen tästä

Onnea NJS 55 vuotta ja taistele Palokärki!

Tilastot

Åland United