KES

PK-35 Vantaa - NJS   5 - 0

Jalkapallostadion TN

​PK-35 VANTAA - NJS PERJANTAINA 10.6. MYYRMÄESSÄ

NJS suuntaa Subway Kansallisen Liigan kauden lyhyimmälle vierasmatkalleen perjantaina 10.6. Ottelu sarjan kakkospaikkaa hallussaan pitävää PK-35 Vantaata vastaan alkaa klo 19:00 Myyrmäen jalkapallostadionilla.

Kun erotuomari Sini Hakala viheltää pelin UEFA-suositusmittaisella (105x68m) tekonurmella käyntiin, on Palokärjillä vastassa levännyt ja arvatenkin päättäväinen kotijoukkue PK-35 Vantaa. "Punamustien" kalenteriin on tullut 13 päivän tauko peleistä, joista viimeisimmät eivät ole menneet suunnitelmien mukaan.

Kauden ensimmäiset seitsemän peliään voittanut PK-35 Vantaa on kokenut ensimmäiset pistemenetyksensä kahdessa viime pelissään. Åland United oli parempi Ahvenanmaalla lauantaina 21.5. luvuin 1-0 ja alkuperäinen PK-35 onnistui hakemaan Myyrmäestä tasapelipisteen perjantaina 27.5. kiikariluvuilla 0-0.

Mestaruustaistossa KuPS on päässyt venyttämään etumatkaa vantaalaisiin, joten missään tapauksessa Punamustat eivät nyt haluaisi kompastua Nurmijärven nuoriin Palokärkiin. Viimeiseen viiteen pelin vain viisi maalia tehnyt PK-35 Vantaa haluaakin Palokärkien kustannuksella päästä taas maalien makuun.

Karoliina Autio on ollut vantaalaisten syömähammas. Joukkueensa 16 maalista Autio on tehnyt seitsemän. Seuraavaksi parhaat maalintekijät Elina Mankki ja Netta Koso ovat iskeneet kumpikin kaksi maalia.

Eniten peliminuutteja PK:sta ovat keränneet täydet minuutit esiintyneet puolustajat Eerika Appelqvist, Rebecca Kindstedt ja Roosa Toivanen. Joukkue on päästänyt kolme erikoistilannemaalia ja vain neljä pelitilannemaalia koko kaudella.

Pallonhallintapelissä joukkueesta esiin nousevat keskikentän Sanna Saarinen, Roosa Bröijer ja Wilma Forsblom. Joukkue pyörittää palloa hallitusti ympäri kenttää, mutta taitaa paikan tullen myös suorat hyökkäykset.

Maalivahdit Velma Oikarinen ja Irea Virtanen Espejo ovat jakaneet torjuntavastuun tasaisesti.

NJS ja PK-35 Vantaa kohtasivat toisella sarjakierroksella Klaukkalassa. Tuon pelin vantaalaiset veivät nimiinsä lukemin 0-2 (0-0).

Palokärjet ovat sarjapuun alimmaisella oksalla ja sieltä pois nousemiseen vaaditaan uskoa oman pelin kehittämisessä. Päävalmentaja Mikko Rannan joukkue tekee kovasti töitä saadakseen ehjän 90 minuutin pelin kasaan. Edellinen ottelu HPS:n kanssa kaatui synkkään kymmenminuuttiseen kesken ensimmäisen puoliajan, jolloin HPS teki pelin kaikki kolme maalia. Positiivista NJS:n kannalta tuossa pelissä oli lisääntynyt itseluottamus hyökkäyspäässä sekä lukuisat hyvät maalintekotilaisuudet. Hyvä taisteluilme on muodostunut jo vakioksi. Myyrmäessä juoksutyötä tarvitaan jälleen ja paljon, mutta Palokärjet ovat valmiina vastaamaan huutoon.

Yli 200 minuuttia kestänyt maaliton putki tulisi katkaista nopeasti keinolla millä hyvänsä. Kannattajille kelpaisi vaikka joukkue niistäisi vähän räkäisemmänkin maalin, kunhan verkko saataisiin pullistumaan. Kuka niistää ja kenet, se selviää Myyrmäessä perjantaina klo 19 alkaen!

Jos joillekin kannattajille matkustaminen Kehä III:n eteläpuolelle tuottaa vaikeuksia, ei hätää, Ruutu välittää tunnelmat reaaliajassa kotikatsomoihin. Lähetys ottelusta alkaa klo 18:50. Klikkaa Ruudun lähetykseen tästä

Taistele Palokärki!

Kuva Milla Vesanto