NJS koronatiedote 18.4.2021
Julkaistu: 19.04.2021 07.22

NJS koronatiedote 18.4.2021

NJS Koronatiedote 18.4.2021

Keusote ja jäsenkunnat ovat linjanneet ulkoharrastustoiminnan laajentamisesta 20 vuotta täyttäneille ja sitä nuoremmille. Kaikki harrastus- ja toimintamuodot on toteutettava ilman lähikontakteja.

Maanantaista 19.4.2021 eteenpäin voimassa ovat seuraavat rajoitukset:

Yli 21-vuotiaat:

- Organisoitu tai ohjattu harrastetoiminnan keskeytys jatkuu

- Toiminta ei ole mahdollista ulkotiloissa

- Toiminta ei ole mahdollista sisätiloissa

13-20-vuotiaat(2007 ja vanhemmat):

- Toiminta on mahdollista ulkotiloissa, kunhan toiminta toteutetaan ilman lähikontakteja ja turvavälit säilytetään ryhmäkoosta riippumatta. Tästä joukkueiden tulee huolehtia itsenäisesti, oman suunnitelmansa mukaisesti.

- Ohjaajat ja 12 vuotta täyttäneet osallistujat käyttävät kasvomaskia, mikäli henkilöllä ei ole terveydellistä estettä kasvomaskin käyttämiselle. Kasvomaskin käyttöä edellytetään muulloin paitsi urheilusuoritusten aikana.

- Ryhmien osallistujaseuranta on oltava aukotonta ja mahdollisen altistumisen jäljitys pitää onnistua luotettavasti. Joukkueen tulee tietää, ketkä ovat tulossa vuorolle tai harrastukseen.

- Huomioitavaa myös, että karanteenit koskevat helposti koko joukkuetta, mikäli harjoitelussa mukana isoja ryhmiä.

- Toiminta ei ole mahdollista sisätiloissa.

Vuonna 2008 syntyneet ja sitä nuoremmat:

- Toiminta on mahdollista sisätiloissa, kunhan toiminta toteutetaan ilman lähikontakteja ja harrastusryhmän koko on enintään 10 (lasten määrä) henkilöä.

- Ryhmien osallistujaseuranta on oltava aukotonta ja mahdollisen altistumisen jäljitys pitää onnistua luotettavasti, joukkueen tulee tietää, ketkä ovat tulossa vuorolle tai harrastukseen.

Nämä ohjeet voimassa toistaiseksi. Ja kuten olemme huomanneet, ohjeistukset voivat elää ja muuttua nopeastikin, pyydämme ymmärrystä asiassa.

Nyt on nähtävissä hieman valoa tunnelin päässä, huolehditaan turvallisuudesta nyt erityisen hyvin ohjeiden puitteissa. EM—kisat ja muutenkin mahtava futiskesä on vielä mahdollista saada toteutumaan, kunhan toimitaan kaikki vastuullisesti Yhdessä.