Naisten edustus avaa Ykkösessä sarjakauden,  otteluennakko  NJS-TuWe  24.4.2021
Julkaistu: 22.04.2021 20.25

Naisten edustus avaa Ykkösessä sarjakauden, otteluennakko NJS-TuWe 24.4.2021

Otteluennakko NJS – Tuwe

Naisten Ykkönen käynnistyy NJS:n osalta lauantaina 24.4. klo 14. NJS saa Klaukkalan tekonurmella pelattavaan sarja-avaukseen vastaansa TuWen Turusta.

Naisten Ykkönen on ennakkoon kaavailtu 22 kierroksen mittaiseksi. Sarja käynnistyi ”ennakko-ottelulla” 17.4., missä VIFK-ROPS tasasivat pisteet lukemin 1-1. Muiden sarjan joukkueiden osalta sarja käynnistyy tulevana viikonloppuna.

NJS sekä TuWe ovat kohdanneet sarjatasolla kerran aikaisemmin ja tuolloin TuWe oli parempi 0-2 tuloksella käyden hakemassa pisteet Klaukkalasta.

Turun seudun koronarajoitusten vuoksi TuWe on päässyt talvikauden aikana vähemmän pelaamaan harjoitusotteluita, mutta joukkue on kuitenkin harjoitellut hyvin.

Edelliseen kauteen verrattuna TuWe on uusiutunut muutamalla pelaajalla, muun muassa joukkueen viime kauden paras maalintekijä Jenni Kauppi siirtyi täksi kaudeksi Turun palloseuraan. Uutena tulokkaana joukkueessa nähdään muun muassa liigassakin pelannut Nea Nyrhinen. Harjoituspeleissä Tuwe kärsi tappiot sekä TPS:lle että Ilves/2:lle.

”NJS:llä oli viimeinen valmistava ottelu KTP:tä vastaan 10.4. Ottelun alkaessa alkoi lumisade, minkä seurauksena ottelussa ei aivan päästy tavoitteisiin, mitä haettiin pallollisen pelin osalta? Ottelun sekä harjoittelun kautta olemme kuitenkin saaneet vahvistettua omaa pelitapaa hyökkäyksen, kuin myös puolustuksen osalta ja joukkueessa on hyvä tekemisen meininki päällä.

TuWe on aktiivinen, yritteliäs joukkue sekä vahva kaksinkamppailuissa. Molemmat joukkueet varmasti haluavat hyvän sarja-avauksen ja tunnepuolen vireydellä on iso merkitys lopputuloksen kannalta.

NJS:n sairastupa lyhenee, mutta sarja-avauksen suhteen kaikkia pelaajia emme kuitenkaan saa vielä kokoonpanoon.”
vastuuvalmentaja Mikko Ranta

”Mahtava päästä viimeinkin pelaamaan tosipelejä pitkän harjoituskauden jälkeen. Joukkueessa on vallinnut loistava fiilis ja kaikilla on varmasti kova nälkä päästä pelaamaan. Viime kohtaaminen jätti sen verran hampaankoloon, että nyt joukkueen selkeä tavoite on pitää sarjan avauspisteet Klaukkalassa!”

-joukkueen kapteeni Annika Kulha

NJS naisten sarja-avaus lauantaina klo 14 Klaukkalan tekonurmella.

Ottelu pelataan ilman yleisöä, mutta voit seurata peliä streamin kautta 5,90 euron hintaan