PT14-joukkue järjesti kovatasoisen jalkapalloturnauksen – mukana kotimaan ja Viron kärkijoukkueita
Julkaistu: 02.02.2023 11.30

Nurmijärven Jalkapalloseuran PT2014-ikäkausijoukkue järjesti kovatasoisen kansainvälisen jalkapallon kutsuturnauksen Klaukkalassa Nurmijärven Sähkö Areenalla lauantaina ja sunnuntaina 28-29. tammikuuta

Alle 9-vuotiaiden junioreiden NJS Invitational Tournament 2023 toteutettiin kutsumuotoisena, joten mukaan saatiin iso nippu oman ikäluokkansa kansallisia kärkiseuroja. Turnauksessa oli mukana pääkaupunkiseudun huippujoukkueiden lisäksi vieraita mm. Tampereelta, Vaasasta sekä Kuopiosta.

Sen lisäksi, että joukkueet pääsivät testaamaan tasoaan oman ikäluokkansa kotimaisia huippujoukkueita vastaan, saivat monet pelaajat ensikosketuksensa myös kansainvälisiin otteluihin. Virosta mukaan saatiin myös kaksi eliittitason joukkuetta. Tartusta Klaukkalaan saapui JK Tammeka sekä Tallinnasta FC Nõmme United.

Lauantain ja sunnuntain aikana Nurmijärven Sähkö Areenalla kävi kova kuhina ja tunnelma oli kirjaimellisesti hallin katossa kun 16 joukkuetta ottelivat keskenään yhteensä 48 jännittävää jalkapallo-ottelua.

Vastaavanlaista turnausta ei tässä mittakaavassa ole Klaukkalassa järjestetty aivan lähivuosina. Joukkueen vanhemmat järjestivät ja organisoivat turnauksen pääosin talkoovoimin. Mukaan tapahtumaa tukemaan saatiin paikallisia yrityksiä, joiden avustuksella onnistuttiin järjestämään erinomaiset puitteet ja mieleenpainuvat kokemukset yli kahdelle sadalle pelaajalle kannustusjoukkoineen.

Turnausjärjestelyt saivat paljon kehuja niin vierailevilta joukkueilta kuin heidän mukanaan paikkakunnalle saapuneilta tukijoukoiltakin. Alueella liikkui viikonlopun aikana arviolta noin 400–500 henkeä, joita viihdytettiin jännittävien jalkapallo-otteluiden lisäksi monipuolisen turnauskahvilan palveluilla sekä vauhdikkaalla aktiviteettialueella. Vieraileville joukkueille oli järjestetty myös turnausruokailut Urheilupuiston koululla. Yhteistyötä tehtiin lisäksi myös lähialueen majoituspalveluiden kanssa.

”Tämän kokoinen turnaus oli todellinen haaste saada järjestymään talviolosuhteissa, mutta onnistuimme siinä erinomaisesti. Aktiivisten ja innovatiivisten vanhempien sekä paikallisten yritysten tukemana tämä konsepti on nyt koeponnistettu ja todettu, että kyllä se on mahdollista. Näitä juttuja tehdään lasten takia, joten jokainen tehty tunti on ollut vaivansa arvoinen”, kertoo tapahtumaa mukana organisoimassa ollut Timo Pyrrö.

Toimivien turnausjärjestelyiden ja olosuhteiden lisäksi kiitosta sai myös ammattimainen tuomaritoiminta, joka mahdollisti tiukkojen – ja välillä tunteitakin nostattaneiden otteluiden läpiviemisen oikeudenmukaisesti turnausaikataulun puitteissa.

NJS osallistui kovatasoiseen turnaukseen kahdella peliryhmällä. Molemmille joukkueille kirjattiin viikonlopun aikana yhdet riemukkaat voitot, tukku tiukkoja pelejä sekä aimo annos mieleenpainuvia yhteisiä kokemuksia.

”On mahtavaa, että saimme järjestettyä näin laadukkaan turnauksen Klaukkalaan ja omat peliryhmämme osoittivat, että pystymme parhaimmillaan taistelemaan tasaisesti kansallisten kärkijoukkueiden kanssa”, kertoo joukkueen vastuuvalmentaja Tomi Niemikorpi.

Tapahtumaa olivat mukana tukemassa: K-Citymarket Klaukkala, Team Sportia Klaukkala, Uudenmaan Leipä, Julmahovi, Hotelli Korpilampi, Länsi-Auto, Sajato Oy, SuperPark Vantaa sekä Luontimo.