NJS T08 kausi 2020 - 2021
Julkaistu: 25.10.2021 12.44

NJS T08 kausi 2020 - 2021

Kaudella 2020 – 2021 Korona pandemia toi edelleen omat haasteensa T08 joukkueen toimintaan. Vaikka ikäluokka pääsi harjoittelemaan läpi talvikauden, ei tapahtumia ja harjoituspelejä päästy toteuttamaan ihan suunnitellun mukaisesti. Hienosti jaksettiin kuitenkin treenata ja osallistumisprosentti treeneissä oli huippuluokkaa. Jonkin verran muutoksia joukkueen kokoonpanoon tuli kauden kuluessa kun tyttöjä jäi pois toiminnasta ja toisaalta iloksemme saatiin myös uusia pelaajia mukaan. Läheistä yhteistyötä tehtiin kauden aikana niin T09/10 kuin TC joukkueiden kanssa, kun 09 kävivät pelaamassa meidän kanssamme ja osa meidän tytöistä pääsi taas pelikentille 11v11 peleihin C tyttöjen kanssa.

Sarjoihin lähdettiin kevätkierroksella kolmella kokoonpanolla pelaamaan TD13 ykköstä, kakkosta ja kolmosta. Ykkösessä pelannut kokoonpano sijoittui toiseksi omassa lohkossaan ja lunasti paikan syyskierrokselle etelä liigaan sekä SPL:n I tason lopputurnaukseen. Kevätkierroksella saimme lähes joka kakkosen ja kolmosen peliin apuja 09 tytöiltä ja päästiinkin pelaamaan sydämemme kyllyydestä.

Syyskierroksella päätimme pelata vain yhdellä kokoonpanolla kolmosta. Kolmosessa saatiinkin hyvää kokemusta ja peli parani kierros kierrokselta. Etelä liigassa pelit sujuivat mainiosti ja sijoituksemme oli lopulta viides samalla pistemäärällä kuin kolmanneksi tulleella joukkueella. Liiga kokoonpano osallistui lokakuussa myös SPL:n I tason lopputurnaukseen, jossa sijoituksemme oli neljäs. Upea turnaus, jossa viidessä ensimmäisessä pelissä emme päästäneet ainoatakaan maalia peliajalla.

Kauden aikana osallistuttiin myös muutamiin turnauksiin, joista koko joukkue oli mukana Stadi Cupissa sekä Helsinki Cupissa ja sininen kokoonpanomme pelasi myös PPJ Girls Cupissa. Erityisesti turnausonnistumisista voi ilolla muistella Stadi Cupin yleissarjan sinisen kokoonpanon turnausvoittoa.

Joukkueen kanssa pääsimme myös viettämään syyskauden avausta Kiljavalla zumbaillen, uiden ja ryhmätöitä tehden. Pääsimme myös seuraamaan NJS:n edustusjoukkueiden kotipelejä lähietäisyydeltä kun pelaajat kävivät talkoilemassa pallotyttö hommissa.

Syystauko alkaa olla vietetty ja valmistautuminen uuteen kauteen alkamassa. Saamme tulevalle kaudelle joukkueeseemme mukaan 07 tytöt ja siirrymme pelaamaan 11v11 pelejä. Tulevalla kaudella tulemme toimimaan yhtenä joukkueena siten, että meillä on T08 kilpa kokoonpano sekä T07/08 haaste kokoonpano. Luvassa on talvikaudella treenejä
3 - 4 krt/vko, hyvää fysiikkavalmennusta viikoittain, harkkapelejä ja jokunen turnauskin, luvassa on myös itsensä haastamista, kehittymistä ja korkeita tavoitteita. Meille mahtuu vielä mukaan sitoutuneita ja motivoituneita pelaajia. Järjestämme vko 43 avoimet treenit, mutta mukaan pääsee myöhemminkin ottamalla yhteyttä suoraan vastuuvalmentajaan Miso Oravaan puh. 0505235325 tai miso.orava@gmail.com