Mainio avausottelu lupailee hyvää alkaneelle kaudelle
Julkaistu: 13.05.2022 22.38

Mainio avausottelu lupailee hyvää alkaneelle kaudelle

Femmes on tällä kaudella ensimmäistä kertaa mukana 11v11 harrastesarjassa ja keskiviikkona pukukoppiin kokoontuikin iso joukko iloisen jännittyneitä pelaajia. Kopissa nostettiin joukkuehenkeä ja pelifiilistä ja mikäs olikaan peliin lähteä, kun jokaisella oli niin suojat, nappikset kuin pelipaidatkin mukana.

Peli oli oikein tasaista, pääsimme hyvin mukaan tilanteisiin ja onnistuimmekin jo pelin alkuvaiheessa nousemaan lähelle vastustajan maalia ja kapteenimme Riitta näytti maalinteon mallia vetämällä hienon kaaren melkein päätyrajalta vastustajan maaliin. Peli eteni tasaisesti, tilanteita syntyi molempiin päihin, mutta meidän harmiksi seuraavan maalin onnistui tekemään vastustaja kulmatilanteessa ja ensimmäinen puoliaika päättyi tasatilanteessa. Toiselle puoliajalle lähdimme jatkamaan omaa hyvin alkanutta peliä vielä yhtä vaihdetta kovemmin ja saimmekin pidettyä pallon pitkään vastustajan puolustusalueella. Minna pääsi antamaan useamman kulmapotkun, joista syntyi vaarallisia hässäköitä maalin eteen, mutta ei vaan löytynyt pallon mentävää aukkoa pelaajajoukon keskeltä. Pelin lopussa vastustaja onnistui läpäisemään tiukan puolustuksemme ja Marikan hienosta torjunnasta huolimatta pallo pomppi vastustajalle, joka pääsi tälläämään voittomaalin meidän verkkoon.

Kaiken kaikkiaan oli hienoa nähdä, kuinka koko joukkue tsemppasi ja pelasi iloisella ilmeellä koko pelin. Tuumaakaan ei annettu periksi, jaksettiin prässätä ja mennä tilanteisiin tiukasti. Huikeaa peliä koko joukkueelta ja erityismaininnan ansaistsee puolustuksessa elämänsä ensimmäistä peliä pelanneen Marian varma ja vankkumaton peliote!

Jos jotain voi ensimmäisen pelin perusteella ennustaa, niin meillä on edessä oikein mahtava futiskesä 2022!