TAM

NJS - EPS  2 - 1

Klaukkala tekonurmi

Kotiavauksesta voitto

NJS avasi kotiottelu kauden voitokkaasti!

Lauantaina Klaukkalan tekonurmella vastassa oli ykköseen noussut Espoon Palloseura. NJS otti hienon voiton lukemin 2–1.Ottelussa sarjanportaan ero ei näkynyt millään tasolla, NJS hallitsi peliä, EPS pyrki iskemään vastaan hyvin suoraviivaisella pelillä ja rikkomaan NJS:n peliä jatkuville rikkeillä.

Maalit:

11min 1–0

Aleksi Kallio saa pallon n. 35 m päähän vastustajan maalista oikealla laidalla, ohittaa yhden vastustajan, ottaa muutaman tatsin ja laukaisee n. 25 m päästä maalia pommin takanurkkaan. EPS:n maalilla Kalle Kuisma on voimaton laukauksessa.

47min 2–0

Peetu Pihlajamäki haistaa EPS:n puolustuksen harhasyötön, riistää pallon yksin läpiajoon ja varma viimeistely 16 alueenrajalta. EPS:n maalin puoliajalla vaihdettu Oskar Lyberopoulos on voimaton laukaukselle. Onnittelut Peetulle avausmaalista ja toivotaan maaleja lisää.

64min 2–1

EPS:n vasemman puolustajan hieno puolen vaihto tavoittaa oikean laiturin, hänen laadukas keskitys tavoittaa nro.25 pään ja laadukas pusku löytää tiensä NJS maaliin.

Yhteenveto

NJS oli varsinkin ensimmäisellä jaksolla hallitsevampi osa puoli, kun EPS:n prässääminen oli hyvin näennäistä. Toisella jaksolla peli pikkusen tasoittui, kun EPS nosti prässitasoa mutta silti NJS pelaajilla oli hyvin aikaa etsiä vapaa pelaaja ja juoksuttaa kaveria. Kamppailussa oli hetkittäin tunteet vahvasti pinnassa, kun EPS:n pelityyli oli hyvin rikkovaa ja repivää.

NJS kokoonpano:

Karvinen, Bäcktsröm, Pursiainen, Kangasniemi, Kurvinen, Kallio, Salminen, Bragge, Pastinen, Lundgren, Viitanen. Vaihdosta peliin Keto-oja, Ryhänen, Pihlajamäki, Fidan, Ravalt, Grönthal ja Frankenhaeuser.

NJS päävalmentaja Sarkhan Huseynov veti ottelun yhteen seuraavin ajatuksin.

Ottelu oli kovempi testi, mitä viikko sitten ja pystyimme hyvin vastaamaan siihen. Olimme pelissä hallitsevampi osapuoli ja viikolla harjoiteltuja asioita näkyi pelissä. Vastustaja pelasi kahdella eri tyylillä puoliajat, joukkueemme pystyi reakoimaan molempiin laadukkaasti muutamaa tilannetta lukuun ottamatta. Tästä on hyvä lähteä rakentaa seuraavaa peliä kohden asioita. Olen iloinen pelaajien asenteeseen ja intensiivisyyteen kentällä.

Seuraava ottelu 3.2 klo.14.00 PKKU, Klaukkalan tekonurmi