MAA

Bolt Areena

Klubi 04 oli niukasti parempi

NJS taipui lauantaina maalilla

NJS:n valmistautuminen kohti sarjaa jatkui tällä kertaa Klubi 04 vieraana Bolt Areenalla. Tällä kertaa nähtiin tiukka vääntö, yksi maali, loistavia torjuntoja maalivahdeilta ja punainen kortti. Ensimmäisen jakson lopussa Klubi 04 Ville Vuorisen ottama punainen kortti, muutti pelin kuvan toiselle jaksolle. NJS oli enemmän pallossa toisella jaksolla, mutta Klubi 04 iski riistoista erittäin vaarallisesti vastaan.

Klubi 04 – NJS 1-0 (1-0)

Maalit

1–0

7min Art Berisha

Art Berisha pääsee vapaasti kääntymään boksissa ja varma viimeistely oikeaan takanurkkaan maalivahdista katsottuna.

Yhteenveto

Ottelun avausjakso meni enemmän Klubi 04 hallitessa palloa, mutta NJS onnistui luomaan vaarallisemmat maalipaikat Klubi 04 maalin jälkeen. Akseli Lehtojuurella oli ensimmäisellä jaksolla kolme erittäin loistavaa maalipaikkaa tehdä maali, mutta vielä oli ruuti märkää maalipaikoissa.

Ensimmäisellä puoliajalla jännitystä saatiin, kun Klubi 04:n pitkään palloon törmäsivät maalivahdinalueen ulkopuolella NJS maalivahti Otso Knuuttila ja Klubi 04 Ville Vuorinen. Onneksi tuomio oli tällä kertaa Knuuttilalle keltainen kortti. Seuraava jännitys tuli 42min kohdalla, kun keskialueella palloon liukuivat Aleksi Kallio ja tälläkin kertaa Vuorinen, joka tuli tilanteeseen myöhässä. Ottelun päätuomari Peiman Simani ei epäröinyt näyttää Vuoriselle punasta korttia tilanteesta.

Toisella jaksolla NJS oli enemmän pallossa, Klubi 04 puolusti tiiviisti ja iski erittäin vaarallisesti vastaiskuilla. NJS onnistui muutaman vaarallisen maalipaikan luomaan yhden pelaajan ylivoimalla. Toki loppua kohden Klubilla oli kolme – neljä loistavaa maalipaikkaa lisätä johtoa, mutta NJS maalilla pelannut Otso Knuuttilan loistavat torjunnat pelastivat lisä osumilta.

NJS kokoonpano

Knuuttila, Bäckström, Kangasniemi, Pursiainen, Grönthal, Kallio, Salminen, Pastinen, Lehtimäki, Lehtojuuri, Lundgren.

Vaihdosta kentälle

Mäki-Uuro, Dumani, Timsina, Kaipio ja Frankenhaeuser

Penkillä Karvinen (mv)

NJS päävalmentaja Tema Savukoski kommentoi ottelua seuraavin sanoin.

- Tiedettiin ennen peliä, että preseasonin tähän mennessä kovin peli edessä. Lähtökohdat peliin ei ollut parhaimmat, kun muutama poissaolo puolustuslinjaan tuli. Lähdettiin toki hakemaan hyvää tulosta pelistä, tällä kertaa ei onnistuttu lopputuloksen muodossa.

- Meillä oli tiettyjä haasteita puolustuspelaamisessa ensimmäisellä puoliajalla ennen Klubin punaista korttia. Toisella jaksolla yhden ylivoimalla meillä olisi pitänyt olla parempi kenttä tasapaino – etäisyydet niin kaveri ei olisi saanut vastaiskuista niin vaarallisia tilanteita.

- Tasavoimilla pelatessa pallollisessa pelaamisessa oli paljon hyviä asioita, pystyimme painaa klubia ahtaalle ja ainoastaan maali jäi uupumaan. Toisella jaksolla ylivoimalla pelatessa meidän olisi pitänyt liikuttaa palloa nopeammin ja vähemmillä kosketuksilla.

- Maanantaina jatketaan taas treenikentällä tekemistä, jotta pystytään olemaan taas asteen parempia seuraavassa harjoitusottelussa ja sitä kautta kohti sarjapelejä.

Seuraava ottelu VJS - NJS 21.3 torstaina klo.19:00 Myyrmäen stadionilla.

Otteluun vapaa pääsy

Tervetuloa katsomaan peliä ja kannustamaan Palokärjet taisteluun – C’mon NJS 💪