TOU

Nurmijärvi, Klaukkala TN

Kauden avausvoitto!

Kauden avausvoitto!!!

Lauantaina Klaukkalan tekonurmella oli vihdoin aurinkoinen sää ja pelin lopputulos kotijoukkue NJS:n kannalta loistava. Palokärjet nappasivat kauden avausvoiton MyPa;n kustannuksella.

Ensimmäisen puoliajan pelikuva oli hyvin selkeä. NJS hallitsee palloa ja MyPa makailee hyvin matalassa blokissa omalla kenttäpuolella odottaen vastaiskujen paikkoja tai erikoistilanteita mistä luoda painetta NJS maalille. NJS siirtyy 30 min kohdalla johtoon hyvän vastaiskun jälkeen, kun Mehmet Özel viimeistelee maalin. MyPa:n peli vaikeutuu ensimmäisellä puoliajalla Joakim Joutjärven kahdella keltaisella kortilla saamallaan ulosajolla.

Toki tämän jälkeen MyPa onnistuu luomaan omat parhaat paikat ensimmäisellä puoliajalla.

Toisella puoliajalla NJS hallitsee peliä hetkittäin hyvin selkeästi. Toki MyPa onnistuu samaan 1–0 tilanteessa muutamia hyvin maukkaita paikkoja tasoitukseen, samalla myös Palokärjillä on muutamia erittäin hyviä paikkoja ratkaista peli. Onneksi NJS valmennuksen vaihdot onnistuvat tällä kertaa ja vaihdosta nousee ratkaisija Tomi Grönthal kahdella maalillaan. Lopussa MyPa saa kavennuksen NJS puolustuksen virheestä.

Näin kauden avausvoitto Palokärjille näkee päivän valoa vihdoin.

NJS - MyPa 3–1 (1–0)

30 min 1–0 Mehmet Özel (Lauri Pastinen)

82 min 2–0 Tomi Grönthal rp

84 min 3–0 Tomi Grönthal (Lauri Pastinen)

88 min 3-1 Väinö Hietala

Valmentaja Luis Freitas kommentoi peliä,

Tiesimme, että tästä tulisi haastava ja tärkeä taistelu pisteistä MyPaa vastaan, joka oli saanut hyvän voiton Reipasta vastaan. Kuten odotimme, MyPa oli erittäin tiivis yrittäessään estää etenemisemme viimeiselle kolmannekselle ilman liian korkeaa prässäämistä, mikä antoi meille enemmän tilaa ja aikaa siirtää palloa. Toisella puoliajalle tilanteessa 1–0 ja pelatessa 10 miestä vastaan odotettiin pelin olevan hallinnassa, mutta MyPan puolustuksen tiiviys, nopeat vastahyökkäykset ja vahvat erikoistilanteet vaikeuttivat peliämme, ja vasta 2–0 rankkarista saimme hieman rauhaa. Oli vielä aikaa kahdelle maalille, ja peli päättyi lopulta 3–1.

Oli tärkeää saada 3 pistettä ja kauden ensimmäinen voitto kotikentällä, mutta samalla näimme pelimme heikkoudet, joihin meidän tulisi keskittyä parantaaksemme.

NJS kokoonpano

Knuuttila, Bäckström, Kangasniemi, Pursiainen, Sivonen, Auranen, Salminen, Kallio, Özel, Lehtojuuri, Pastinen

Vaihdosta kentälle

Lahikainen, Grönthal, Lundgren, Ryhänen ja Timsina