OTTELURAPORTTI
Edustus MiehetJulkaistu: 07.09.2024 18.09

OTTELURAPORTTI

Lappeenrannasta vihdoin kotiin tuomisena kolme pistettä

Perjantai iltana Lappeenrannan loistavalla Kimpisen nurmella kohtasivat kotijoukkue PEPO ja vierailijana NJS. Lähtökohdat peliin NJS:llä oli haastavat, kun koskaan ei ollut täyttä pistepotti mukaan Nurmijärvelle lähtenyt. Pari tasapeli aikaisemmin, nekin kausilta 2018 ja 2019.

Ottelu alkua oli tasaväkistä pelailua, mutta ensimmäisen huippu paikan rakensi vierailija NJS. Kun NJS ei tehnyt maalia niin hetken päästä PEPO iski 1–0 johtoon. Heti maalin jälkeen seuraavasta NJS hyökkäyksestä oli Palokärjillä paikka tasoittaa peli, mutta PEPO:n maalivahti Jirko Sorsa venyi huippu torjuntaan. NJS tasoitus tuli Hiroki Nekadon toimesta varma sijoitus takanurkkaan kuudentoista rajalta.

Puoliajalle mentiin 1–1 tasatilanteessa.

Toisen puolialkua oli pelattu noin kaksi minuuttia, kun PEPO:n hyökkääjä ja NJS maalivahti Otso Knuuttila tavoittelivat palloa, samassa PEPO pelaajan jalka osui Knuuttilan päähän. Pitkään huolto yritti parsia Otsoa kuntoon, mutta tällä kertaa ei pystynyt jatkamaan peli. Maalille juoksi vasta 07 syntynyt NJS kasvatti Tuomas Collin, ensimmäistä kertaa aikuisten tasolla maalille. Hyvin Tima pelasi maalilla.

65min kohdalla PEPO siirtyi 2–1 johtoon Omar Jammehin toimesta. Molemmat PEPO maalit olivat hyvin samanlaisia, Arttu Kotasen nousu vasemmalta laidalta, pallo maalille ja taka-alueelta pallo maaliin.

NJS ei tästä lamaantunut, vaan jatkoi pelin hallintaa ja myllyttämistä. 68min NJS tasoitti pelin Hiroki Nekadon toimesta. Maali oli varmasti kauden hienoin mitä Kimpisellä nähty. Laukaus sivulta 16 rajan takaa suoraan takaylänurkaan ja laukaukselle hienon ottelun pelannut Jirko Sorsa oli voimaton.

Lopussa molemmat joukkueet pyrkivät hakemaan voittoa, jotta kauden kahdessa viimeisessä pelissä olisi mahdollisuuksia taistella jatkopelipaikasta. Ottelua oli pelattu jo 98min, kun NJS onnistui iskemään vasyaiskusta 2–3 maalin Binay Timsina toimesta. Tuomarin viheltäessä pilliin lisäaikoineen pelikello näytti 100min ja NJS vihdoin otti Lappeenrannasta matkaan kolme pistettä. Näin kotimatka oli hyvin leppoinen.

PEPO - NJS - 2–3 (1–1)

14min 1–0 Elias Lattu

33min 1–1 Hiroki Nekado

62min 2–1 Omar Jammeh

68min 2–2 Hiroki Nekado

90+7min 2–3 Binay Timsina

NJS kokoonpano

Knuuttila, Lahikainen, Bäckström Pursiainen, Sivonen, Nekado, Dumani, Kangasniemi Lehtimäki Lehtojuuri, ja Lundgren

Vaihdosta kentälle

Collin, Timsina, Grönthal ja Pastinen

Penkillä Pakarinen ja Koskela

NJS pelaa seuraavan kerran Klaukkalassa 15.9 sunnuntaina klo. 14:00 Kiffen Helsingistä vastassa.

Kaikki kannustamaan Palokärjet voittoon.

Joukkueen uusimmat uutiset