NJS hienosti edustettuna Helmariturnauksessa 19.-22.6.
Julkaistu: 22.06.2022 20.43

NJS hienosti edustettuna Helmariturnauksessa 19.-22.6.

Helmariturnaus on Suomen Palloliiton vuonna 2017 aloitattama pelaajakehitystapahtuma, jossa yhdistyy pelaajatarkkailu, valmennusosaamisen kehittäminen ja nuorten urheilijaksi kasvun tukeminen. 19.-22.6.2022 järjestetty Helmariturnaus on osa Helmaripolkua, jonka Palloliitto järjestää yhteistyössä Eerikkilän kanssa.

NJS T08-joukkueesta viisi pelaajaa valittiin tämän vuoden Helmariturnauksen etelän alueen joukkueisiin. Team Koivistossa edustivat Frida Räisänen, Martta Orava ja Kiia Pykälistö sekä Team Hyyrysessä Ninni Karppinen ja Ronja Heiman.

Sekä Team Koivisto että Team Hyyrynen pelasivat A-sarjassa. Team Koivisto päätti turnauksen hienosti pronssimitalisteina ja Team Hyyrynen pelasi hienon loppuottelun, josta kotiinviemisinä tytöille hopeamitalit. Tytöt kuvailivat tapahtumaa tuoreeltaan hienoksi kokemukseksi, ja neljä tiivistä päivää antoivat paljon oppia ja todella tiukkoja ja kovatempoisia pelejä ikäluokan parhaimmiston kanssa.

Mahtavaa, että saimme näin monta lahjakasta ja upeaa pelaajaa mukaan ikäkauden huipputapahtumaan. Lämpimät onnittelut tytöille hienosti pelatusta turnauksesta!

Helmariturnauksen tunnelmiin pääsee mukaan Palloliiton Youtube-kanavalla, jossa tallenteena nähtävissä mm. turnauksen loppuottelu Team Sällström - Team Hyyrynen. Otteluun pääset myös suoraan tästä: