Vihdoin kotona voitto!

Vihdoin kotona voitto!

OTTELURAPORTTI:

NJS voitti Atlantis Akatemian 2-1 ja varmisti paikan yläloppusarjassa

Edeltävän yön ja peliaamun rankkasateet siirsivät odotetun kamppailun nurmikentältä tekonurmelle. Ennen ottelua NJS muisti erityisesti seuran b-junioria Leeviä, ja hänen hyväkseen järjestetty pienkeräys tuotti mukavan summan.

Ottelu pelattiin kovassa tuulessa, joka vaikeutti molempien joukkueiden peliä. Ensimmäinen puoliaika oli vauhdikasta ja tilanteet vaihtelivat nopeasti päästä päähän. NJS:n Tony Lehtimäki vei kotijoukkueen 1-0 johtoon, Miro Turusen hienolla syötöllä. Toisella puoliajalla NJS oli alussa vaikeuksia, kun NJS maali hylättiin paitsioksi, mutta pian sen jälkeen Miro Turunen teki kotijoukkueen toisen maalin. Atlantis kavensi pelin lisäajalla Impton Söderlundin puskumaalilla, mutta NJS puolustus kesti loppuun asti, ja lopulta kotijoukkue pääsi juhlimaan tärkeää voittoa sekä varmistettua paikkaa yläloppusarjassa.

Päävalmentaja Teemu Savukosken kommentit:

"Kiitos joukkueelle upeasta voitosta, tämä oli meille kotipeleissä erityisen tärkeä voitto. Ottelu oli vauhdikas alusta asti, ja molemmilla joukkueilla oli hyviä maalipaikkoja, mutta molempien maalivahdit pelasivat erinomaisesti. 2-0 maalin jälkeen meillä oli tilaisuus ratkaista peli, mutta Atlantis onnistui kaventamaan ja loi loppuun pientä painetta.

Runkosarja oli haastava, erityisesti alun parin tappion myötä ja sen lisäksi meille kertyi liikaa tasapelejä. Lopuksi kuitenkin saimme tärkeät voitot, jotka varmistivat paikan yläloppusarjassa. Viimeiset seitsemän ottelua ilman tappiota on hieno saavutus. Yläloppusarjaan lähdemme haastamaan ylempänä olevia joukkueita, ja jokainen ottelu on meille mahdollisuus mitata omaa tasoa."

Yläloppusarjan otteluohjelma julkaistaan ensi viikolla. NJS saa kaksi kotiottelua, ja iloksenne voimme ilmoittaa, että loppukauden kausikortit ovat nyt saatavilla hintaan 10 €.

Ottelun tulos:
NJS – Atlantis Akatemia 2–1 (1–0)
34min 1–0 Tony Lehtimäki
50min 2–0 Miro Turunen
90min 2–1 Impton Söderlund

NJS kokoonpano:
Knuuttila, Lahikainen, Bäckström, Pursiainen, Huovinen, Nekado, Auranen, Pastinen, Lehtimäki, Lehtojuuri ja Turunen

Vaihdosta kentälle:
Lundgren, Grönthal ja Kangasniemi