Sunnuntaina vieraita Helsingistä
Edustus MiehetJulkaistu: 15.09.2024 09.07

Sunnuntaina vieraita Helsingistä

OTTELUENNAKKO

NJS miesten edustusjoukkueella on edessään ratkaisevat hetket Kakkosen ylemmässä jatkosarjassa. Jäljellä on enää kaksi kierrosta, ja tulevana sunnuntaina Nurmijärven Jalkapalloseura kohtaa FC Kiffenin Klaukkalan nurmella klo 14.00 alkavassa ottelussa, joka on NJS viimeinen kotiottelu tällä kaudella. Tämä kohtaaminen voi ratkaista koko ensi kauden suunnan.

Joukkueet ovat kohdanneet kahdesti aikaisemmin tällä kaudella, ja molemmat pelit ovat olleet erittäin tasaisia, joissa marginaalit ovat olleet pieniä. Toukokuisessa kohtaamisessa NJS vei voiton 1–2 Töölön Pallokentällä ja heinäkuussa pelattu toinen ottelu päättyi tasapeliin 2–2. Molemmat pelit osoittivat, kuinka pienistä asioista ottelut voivat kääntyä.

Tulevan sunnuntain ottelussa on valtavat panokset. FC Kiffen voi varmistaa voitolla paikkansa jatkokarsinnoissa, mutta heidän kannaltaan myös toinen voitto kahdesta jäljellä olevasta pelistä riittäisi. NJS tilanne on vieläkin mielenkiintoisempi. Voitto kotikentällä nostaisi joukkueen kolmannelle sijalle ja jättäisi eloon mahdollisuuden päästä jatkokarsintoihin kahden parhaan kolmosen joukossa. Jokaisella maalilla ja jokaisella suorituksella on merkitystä – tämä on peli, jossa pienet marginaalit todella ratkaisevat.

Päävalmentaja Teemu Savukoski korostaa ottelun merkitystä:

• "Meillä on makea peli edessä. Hyvällä tuloksella saadaan viimeiselle kierrokselle todella kovat panokset."
  • "Vaikka olemme joutuneet pelaamaan pienellä ryhmällä, tunnelma on pysynyt hyvänä. Nyt jokaisen pelaajan täytyy kaivaa kauden paras esitys esiin, ja auttaa toisiaan pelaamaan parhaalla mahdollisella tasolla."
  • "Pepoa vastaan jäimme vajaaksi pallollisessa pelissä ja puolustuksessa omalla alueella. Tulevassa pelissä meidän on oltava valmiita parantamaan näitä asioita, koska vastustaja on kova ja marginaalit pienet."

INFO
NJS – FC Kiffen